کد خبر: 1224933
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد
وحید جلال‌زاده در گفتگو با برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم، عملیات طوفان‌الاقصی را سرآغازی دانست که جنبش حماس با آن ضربه اول را بر پیکره رژیم‌صهیونیستی وارد کرد و معادلات و توازن‌های سیاسی را تغییر داد. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تهران از اردن خواسته است در خصوص گزارش نقش این کشور در مقابله با پهپاد‌ها و موشک‌های ایران در چارچوب عملیات «وعده‌صادق» علیه رژیم‌صهیونیستی توضیحاتی ارائه کند، افزود: پس از پاسخ تهران به تل‌آویو، امریکایی‌ها از طریق میانجی مصری پیام‌هایی را به ایران برای کاهش تنش در منطقه و جلوگیری از تشدید اوضاع ارسال کردند. 
وحید جلال‌زاده در گفتگو با برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم، عملیات طوفان‌الاقصی را سرآغازی دانست که جنبش حماس با آن ضربه اول را بر پیکره رژیم‌صهیونیستی وارد کرد و معادلات و توازن‌های سیاسی را تغییر داد. 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مستشاران ایرانی در سوریه به صورت رسمی و به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارند، گفت: رژیم‌صهیونیستی قوانین بین‌المللی را با حمله تروریستی علیه کنسولگری ایران در دمشق نقض کرد و ایران باید با قاطعیت به آن پاسخ می‌داد. وی گفت: حمله تروریستی رژیم‌صهیونیستی و هدف قراردادن کنسولگری ایران در دمشق منطقه را وارد شرایط جدیدی کرد و ما معادله جدیدی را تحمیل خواهیم کرد و اگر رژیم‌صهیونیستی منافع یا شهروندان ما را در سوریه یا هر جای دیگری هدف قرار دهد، از داخل ایران پاسخی سخت خواهیم داد. 
جلال‌زاده در ادامه افزود: اردن میزبان ستاد فرماندهی سنتکام و پدافند هوایی علیه پهپاد‌ها و موشک‌هایی شد که در چارچوب عملیات «وعده‌صادق» ایران پرتاب شدند و آن‌ها تلاش کردند با آن مقابله کنند و ما پیام روشنی به اردن دادیم و از آن‌ها خواستیم در مورد آن توضیحات شفافی بدهند. 
وی تأکید کرد: ما نشنیدیم که هیچ کشوری در منطقه خواستار عدم‌استفاده ما از حق دفاع و پاسخ به حمله به کنسولگری شود و اکثریت کشور‌های عربی و اسلامی از این امر استقبال کردند، با این حال، برخی کشور‌های منطقه به دنبال این بودند ایران را متقاعد کنند پاسخ ندهد، اما این کشور‌ها وقتی ایران را مصمم دیدند، خواستند به سفارتخانه‌های رژیم اسرائیل حمله نکنیم، اما ایران از همان روز اول گفت که مستقیماً به سرزمین‌های اشغالی حمله خواهد کرد و ما نمی‌خواهیم بی‌گناهان کشته شوند و ما همان پایگاه هوایی را انتخاب کردیم که از آنجا به کنسولگری ایران در دمشق حمله شد و این پایگاه را هدف قرار دادیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار